+36 1 309-7700
tanfolyamok@rmda.hu

GYŐZTESEK BLOGJA

Motiváció nem csak fitnesz céljaidhoz
6 Júl 2018

Kitartásból kitűnő

//
Comments0

Lassan a foci vb hajrájához közeledünk. Minden csapat egyre fáradtabb és egyre nagyobb a tét is. Mégis az elmúlt időben nem csak a csapatok kimagasló teljesítményétől volt hangos a sajtó, hanem egy csapat szurkolótól is. A japán szurkolók, akik a vereséget követően az elveikhez híven összegyűjtötték a szemetet a lelátón. Mit tanulhatunk ebből? Mit jelent az ilyen szintű elköteleződés egy cél mellett a sportban vagy az üzleti életben? Lássuk…

Rövid távra – hosszú távú felkészülés

Az elkötelezettség, elköteleződés egyik alappillére a kitartás. A hosszú távú célok elérése enélkül elképzelhetetlen.
Fontos itt tisztázni, hogy a hosszú táv nem feltétlenül csak egy maratont jelenthet, hiszen a világrekord sprint vagy a 200 méteres mell úszás világrekordjának felállítása sem csak azon a pár másodperces teljesítményen múlik, hanem azon, hogy az előtte lévő hosszú távú felkészülésen (meg persze azon, hogy a versenyen képes legyen fókuszálni és a legjobbat adni).

Hosszú távon is fókuszban a cél

Hogy lehet a mindennapi robot, feladatok között elérni, hogy ne felejtsük el és, hogy ne vesszen el a sok apróság között a hosszú távú cél.
A válasz egyszerű. Meg kell találni a mi motivál bennünket, vagy ahogy Simon Sinek behozta a köztudatba: find your why – találd meg a miértet. Csak az igazi miértek készítenek fel arra, hogy hosszú távon kitarts a céljaid mellett, hiszen ez teremti meg azt a szenvedélyt, ami növeli a cselekvési energiákat.

Vegyük csak példának a katonákat, akik már 3 napja menetelnek a sivatagban. Ők is fáradtak, elgyötörtek, de mindig emlékeznek a valódi miértekre, hogy miért vannak ott, mi a cél, akkor a kitartásuk nem csökken és ez segíti át őket a holtponton is.

Hosszú távú célok a miértek a mindennapokban

Nem kell, hogy olyan célod legyen, mint a Balaton-átúszás, vagy a New York maraton, vagy hogy bekerülj a Forbes 100-as listájára. Hosszú távú cél lehet a rendszeres mozgás, a munka- magánélet egyensúly megtalálása és megtartása. És itt a hangsúly a megtartáson van – hogy ez a jó szokás a rutinoddá váljon és ne ess bele az egyszer, kampányszerűen csinálom utána többet nem csapdájába.

Mi motivál?

Azt tudjuk, hogy megfelelő motiváció, a pontos miértek megtalálása és megfogalmazás nélkül nem megy. Nézzük meg ezeket is.

Tedd fel magadnak, hogy téged mi ösztönöz jobban a pozitív megerősítés vagy a negatív elrettentés. Pl.:
Étkezz kiegyensúlyozottan – és akkor egészséges leszel.
Étkezz kiegyensúlyozottan, különben elhízol és beteg leszel.
Ugyanazt szeretnék elérni vele, a hosszú távú cél mindkettőnél ugyanaz, mégis van, akinél az egyik válik be, míg másoknál a másik. Nagyon fontos azt hangsúlyozni, hogy a negatív megfogalmazás ebben az esetben segítő hatású lehet, mivel tudatosságot, szembenézést eredményez: miért nem vagyok egyensúlyban, mit hagytam figyelmen kívül? A pozitív gondolkodás szerepét pedig sok helyen alátámasztották már, különösen hasznos akkor, ha már belekezdtél a változtatási programba.

Próbáld ki neked melyik válik be jobban és használd azt. A lényeg, hogy ne téveszd szem elől a célt.

 

Leave a Reply