+36 1 309-7700
tanfolyamok@rmda.hu

GYŐZTESEK BLOGJA

Motiváció nem csak fitnesz céljaidhoz
17 aug 2018

7 lépés

//
Comments0

A nyár, a pihenés, az utazás és a színes programok biztos, hogy megbontották a megszokott rendet. Vagyis a megszokott diétát és esetleg még a megszokott edzéseket is felborították.
Hogyan vágunk bele az őszbe, hogy a rend a leggyorsabban helyreálljon?

Vissza a rutinhoz

A szeptember közeledtével mindenki érzi, hogy a nyári lazaság helyére újra a rend áll. Azonban, ha hónapokon keresztül elhanyagoltuk egy jó szokásunkat, akkor most ismét nehezebb lesz visszaállni.

7 pont, ami segít

Összeszedtük azt a 7 pontot, ami segít a gyors és zökkenőmentes újrakezdésben:

Újrakezdő – ne vár el magadtól, hogy ott tudod folytatni, ahol abbahagytad. A mozgásnál már 1-2 hét kihagyás is megérződik. De aggodalomra semmi ok, hamar      vissza tudod nyerni.

Felmérés – mivel nem tudod a top formában folytatni a kihagyás után jó képbe kerülni, hogy épp milyen szinten is van. Ha a korábbi teljesítményed ismered, akkor
Lehet ez egy számoló próba – hányat tudsz megcsinálni szabályosan a fekvőtámaszból, meddig bírod tartani a plank helyeztet. De akár az is lehet, hogy visszaellenőrzöd a pulzusod alakulását. Az is nagyon jó képet fog adni arról, hogy az elmúlt időszak és a pihenés milyen hatással volt a kondíciódra.

Fokozatosság – a mozgásban és a sportban mindig nagy hangsúlyt kell fektetni a fokozatosságra, még akkor is, ha

Terv – biztos te is megtapasztaltad már, hogy sokkal nagyobb sikereket tudsz elérni, ha egy terv mentén haladsz. Tervezd mega lehető legtöbb mindent. a tervet végrehajtani egyszerűbb, mint, folyton új helyzetekre reagálni.
Mi a terv legfontosabb része – hogy tisztán lásd a célt.

Cél – ahogy az élet minden területén – legyen szó magánéletről, vagy üzletről – fontos hogy tisztán lássuk a célunkat. Ne egy általános cél legyen csak a fejedben, mint – több akarok mozogni, egészségesebben akarok élni, hanem fogalmazz meg konkrétumokat pl.:

  1. heti 2-szer edzeni fogok, heti 1 alkalommal pedig vagy úszom, vagy sétálok
  2. 5 fekvőtámasszal többet akarok tudni csinálni 3 hónap múlva, mint most
  3. heti 1-szer fogok csak édességet enni
  4. minden nap eszem legalább egy fél gyümölcsöt és zöldséget

Legyen egy cél dátum – amikorra ezeket szeretnéd elérni – nem egyszerre kell mindet teljesíted, de egy belátható időt célozz be – és tervezd meg, hogy addig lépésről lépésre hogy fogsz haladni.

Folyamatos visszacsatolás – ebben a folyamatos fejlődésben nagy segítség a folyamatos visszacsatolás – ellenőrző pontok beépítése.

Környezet és csapat – nem egyszer volt már szó arról, hogy a támogató környezet és főleg és jó, motiváló csapat ereje csodára képes.

Ha jó csapatot keresel, akkor a LAB téged is vár.

 

Leave a Reply